Se ştie deja că musiu Ballmer s-a trezit sâmbătă cu faţa la cearceaful lui din Redmond şi a zis: Băi, baieţii ăştia de la Yahoo! sunt chiar nesimiţi de-mi cer mie 37$ pe acţiune. Ia să le dau eu cu flit. Şi le-a dat.
Mulţi dintre cei care activează deja în zona software/Internet pariau pe faptul că Microsoft va cumpăra în cele din urma Yahoo! chiar dacă gigantul condus de Yang se lăsa greu sedus.
De ce s-a răzgândit Microsoft? Că totuşi la 46 de miliarde, încă vreo 5 miliarde în plus sunt bani de buzunar pentru MS, aţi spune. Eeee… Răspunsul e complicat şi sigur nu sunt eu în masura să îl dau🙂
Totuşi aş face o observaţie. În business, ca şi în război, it’s all about strategy. Yahoo! a vrut să ţină un pic cam mult în şah Microsoft. Ba că e prea mică oferta unu. Ba că şi contraoferta doi e prea mică şi ce ar fi dacă în loc de 33 $ am putea obţine 37$/acţiune? Dacă ne uităm înapoi, prima ofertă a MS a fost preţul acţiunilor Yahoo! pe piaţa în perioada respectivă plus o primă de vreo 50%. La a doua ofertă s-a ajuns la o primă de vreo 70% da’ între timp preţul acţiunilor Yahoo! la bursă crescuse iar Yang a ridicat pretenţiile.
Părerea mea este că Yahoo! a întins coarda cam tare. Problema este că Microsoft şi-a dat seama exact când să îi dea drumul şi astfel Yahoo! a primit o plesnitură drept în faţă. Ce era inevitabil s-a şi întâmplat: astăzi acţiunile Yahoo! au luat-o în jos bine de tot încă de la deschiderea şedinţei de tranzacţionare🙂 E de văzut cum se încheie căci s-ar putea ca scăderea să se mai atenueze. Nu sunt specialistă în burse.
Yahoo! a cam căzut de proastă. Ca şi celebrii ciobani români care au umflat preţul cât au putut de Paşte şi s-au mirat că au vândut cu un milion de miei mai puţin decât anul trecut. Nu cred că Yahoo! va rămâne cu mieii nevânduţi da’ cred că o s-o cam coste ţinutul cozii pe sus tocmai în faţa unei hiene ca Ballmer.
________________________________________________________________________________
Later edit: Orlando, despre acelaşi subiect.
Hai mai, Ballmer, hiena?
Io mi-l inchipui mai mult sub forma de ursul Baloo
Hehe, esti cam naiv tinere. Baloo ???? 🙂 🙂 🙂
Iuliana este muuuuuuuult mai aproape de realitate.
(+ ca a slabit mult, nu mai e ca Baloo nici macar ca look)
Lol. Just the bare necessities, eh… 😀
In alta ordine de idei, sunt chiar curios: in 10 ani, cine isi va aminti de Yahoo? Alaturi de alte Excite, Altavista, Netscape samd?
Sau, God forbid, de Google? 😛